· Nepanikařit
Tuto chybu dělají především nováčci v oboru. Jakmile dojde k drobné výchylce, začnou se děsit a dělají neuvážená rozhodnutí, která by si za jiných okolností důkladně promysleli. Sezónnost ale není jen záležitostí lyžařských resortů nebo naopak letních letovisek, týká se prakticky každého oboru. Pokud zahájíte své podnikání na začátku sezóny, je jenom logické, že tržby po nějaké době půjdou dolu. Není to důvod k obavám, i když je dobré s tím počítat například při plánování investic. Nejste-li si jisti, zda je na vašem propadu něco neobvyklého, koukněte ke konkurenci. Své tržby vám neodtajní, ale základní obrázek si jistě uděláte.
· Najít příčinu
Není-li důvodem vašeho propadu běžný propad na trhu, je načase začít hledat důvody. Začněte u toho, proč se vám prve dařilo. Přivedli jste na trh nový, fungující koncept? Pak jistě nepotrvá dlouho, než vás někdo začne napodobovat, a je bohužel nevyhnutelné, že vám část zákazníků přetáhne. Nebo jste možná byli výhodnější než stávající nabídka? A co když ta se změnila? Či jste nedávno změnili postup, recepturu, způsob prodeje nebo něco jiného, a vaši spotřebitelé to nevzali dobře? Zvažte návrat k osvědčenému, nebo další inovaci. Opět platí, že nejhorší, co můžete udělat, je začít zbrkle zkoušet všechno možné i nemožné. Na druhou stranu také samozřejmě není řešením nedělat nic.
· Reagovat
Když víte, v čem je problém, je čas na něj odpovědět. Pokud někdo kopíruje váš koncept a nabídku, pokuste se vymyslet, jak své potenciální spotřebitele oslovit jinak. Možná nový segment trhu? Nebo nová cílová skupina? To všechno vám může pomoci dorovnat skóre. Je-li problém v nezdařené inovaci? Je možný návrat k osvědčenému postupu, popřípadě změna, kterou byste se původnímu produktu přiblížili? Někdy také lidé potřebují jen trochu času, aby si na kontroverzní změnu zvykli. Vyzkoušejte například anketu na sociálních sítích, je to snadný způsob, jak zjistit, co si lidé myslí.