Úplně první zimní pneumatiku s názvem „Kelkirengas“ vynalezli ve Finsku již v roce 1934, tato pneumatika však byla určena pouze pro velké nákladní automobily a také pro autobusy. O dva roky později, tedy již v roce 1936 se pak pod názvem „Nokian Hakkapeliitta“ objevila její inovovaná verze, která již byla určena pro osobní automobily. Tato žhavá novinka spustila ve 30. letech minulého století doslova revoluci v bezpečnostním provozu během zimních měsíců.

silnice

Dnes jezdí po celém světě zimních pneumatik „Nokian Hakkapeliitta“ více než 700 milionů kusu. „Nokian Hakkapeliitta“ je motoristům k dispozici všude tam, kde je potřeba se dobře a spolehlivě vyrovnat s náročnými zimními podmínkami.
 

Dnes se různé verze pneumatiky vyvíjejí pro jednotlivé trhy a zohledňují lokální specifika. Mezi ne patří například klimatické podmínky, stav silnic a také způsob jejich zimní údržby. Poslední generace zimních pneumatik Nokian Tyres, se pod stejným názvem „Nokian Hakkapaliitta“ úspěšně vyrábí a prodává dodnes.

Nokian investuje nemalé prostředky do vývoje pneumatik a bezpečnosti silničního provozu. Většina testování probíhá na nejseverněji položeném testovacím okruhu Ivalo.

mercedes

 
„Nokian Hakkapeliitta“ si drží světový rekord v maximální dosažené rychlosti na ledě. V roce 2013 zvládla na zamrzlém jezeře 335,713 kilometrů za hodinu. Technologie se však neustále posouvá dopředu a v roce 2014 byl představen první prototyp, který řidičům umožňuje hroty z pneumatik vysouvat jen v případě potřeby. V Evropě je k dostání nehrotovaná varianta „Nokian Hakkapeliitta R2“, která je určena do extrémních podmínek na silnice pokryté sněhem a ledem. V mnoha zemích ji proto také využívají osobní vozidla záchranných systému.
Jedná se o světově první zimní pneumatiku s energetickým indexovým A štítkem.

Nokian nabízí stejně kvalitní portfolio letních dezénů, které vynikají výborným chováním na mokru nebo v terénu.
První zimní pneumatika
Ohodnoťte příspěvek